tisdag 18 maj 2010

Auktionsfynd

Under helgen på landet ville familjen gå på auktion i Linghem. Jag följde med på visningen men överlät till de andra att gå på själva auktionen medan jag satt böjd över datorn och gjorde konturteckningar.


Gissa om jag blev glad när de kom hem med en bunt gamla foton som jag önskat mig. Jag brukar titta på Susan Sanfords underbara konstverk som hon gör av gamla foton eller prylar på sina två bloggar Art Spark Theatre och Tiny Theatre. Nu kanske jag också kan prova att leka på Susan-vis. Men det här gamla fotot var så roligt, så det får stå för sig själv. Kanske lika bra det, så jag inte frestas smita från jobbet mer än nödvändigt. Kolla också på Jessicas inlägg från syttende mai om ni missat det. Där har hon ett jätteroligt släktfoto.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Vad roligt att du tipsar om min sida! Ja, visst är det underbart med gamla foton. Och det här var ju en höjdare också!

Emma R sa...

Värsta icensatta bilden! Va kul med auktion, det tog min mormor med mig på när jag var liten. Har inte varit på någon sen dess, men här uppe finns det auktioner lite här och där under sommaren. Kanske skall göra en visit på någon för jag minns att det var roligt.

Kram och jobba lugnt, eller fort kanske!?

Mira sa...

Heh! Ser mycket fram emot resultaten av dina fådda gamla fotografier! :)

Christina sa...

Vilket fint fotografi, undrar just vad de häller upp i glasen för nåt?