måndag 25 mars 2013

Blåsigt i en krater.

 Vi lämnade kusten och letade oss upp i landet en bit. Allt är fruktansvärt torrt och gräset är nästan vitt. Det ger ett märkligt ljus. Vi har sett en del boskap som vi inte hade väntat oss. Många har tex lamadjur. Lite otippat i den här värmen. Här och var har vi också sett såna här kreatur. Är det Jakar? Nån som vet?

 Vi tänkte besöka några nationalparker i The Grampians. På vägen stannade vi vid en nationalpark kring tre vulkankratrar. Där följde vi en vandringsled ner i en av kratrarna. Där finns nu en sjö, Lake Surprise tror jag. ( Jag sitter på ett café med wifi för första gången på flera dagar och fick inte med kartorna in, därför är jag osäker på namn nu...) Det hade börjat blåsa ordentligt. När vi parkerade fläktes ett träd mitt itu. Lite läskigt, men vi tänkte att nere i kratern blåser det väl inte så mycket.

... men det gjorde det. Jag som hoppats få se fåglar och koalor gick nu och spanade på om något träd skulle rasa över oss.


Vi tog oss ändå runt sjön.




2 kommentarer:

olgakatt sa...

Vilken spännande resa ni gör!
Kreaturen liknar mera vattenbuffel än jak.

Karin på FOX sa...

Olgakatt, Stackars vattenbufflar utan tillstymmelse till vatten. Alla floder är uttorkade.