torsdag 19 juli 2012

Romans i Lakvik

Ylle har en trogen älskare här i Lakvik. Eller, kanske inte så trogen, han har säkert tikar lite här och var som han uppvaktar. Men Ylle är KÄR! Särskilt nu när hon höglöper. Det är lite sorgligt att behöva ingripa och begränsa. Hade det varit för några år sedan när jag letade fästman till henne utan att lyckas, hade jag nog blivit väldigt glad över ett gäng bastarder med de här två som föräldrar. Men nu är Ylle nio år och för gammal för sånt tyvärr.

Jag kan inte låta bli att låta dem kurtisera lite ändå. Knutte är så ömsint och artig. När det börjar gå lite för hett till och han börjar vilja rida, behöver jag bara ropa Hu! så springer han undan. Men han ger mig en lurig blick som säger att han kommer att försöka igen. Jag måste ha dunderkoll hela tiden!

Här kommer ett litet bildspel:

2 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Här är vi på gång om några dagar och då åker de små rosaprickiga trosorna på, specialsydda för frallor som ju inte har någon svans.
Stackars Gårdshunden som får spendera sina dagar i farstun ett par veckor framöver.

heidi sa...

så söta dom är tillsammans:)