onsdag 18 juli 2012

Halleluja!!!!


Det var som attan. Jag har haft mobilt "bredband" med telia några år, för att telia är den bästa operatören när jag är på landet. Det är en bergig trakt som inte har någon bra mobiltäckning. Men jag har nästan blivit helt gråhårig på att det är så långsamt när det gäller datoruppkoppling. Jag tror det var Smulan som först tipsade om en bredbandslösning för landsbygden.  Nu har jag anammat  den. Net1 har använt det gamla NMT-nätet  och det funkar!!!! Jag har just kommit hit och pluggat in modemet. Jag är så lycklig. Jag har inte ens hunnit montera den externa antennen än och det är nästan lika snabbt som hemma.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh va najs!! Då borde det gå att skypa bättre! På tal om möss så kom det i dag en liten mus inspringande och vi blev minst lika rädda båda två när vi upptäckte varann ;) Den sladdade runt och sprang ut igen fortare än kvickt!

Karin på FOX sa...

Lisa,
Haha! Jag kan se det framför mig:) Här har vi nu en utmärkt råttfångare i Jalmar, som flyttat in i röda huset. I morse låg en uppkräkt hårboll i ateljén så han jobbar på. Igår satt han på spaning i det mörka skrymslet under trappan.