tisdag 7 september 2010

Stretar vidare

Mornarna blir allt kallare. Morgondimman allt vackrare. Min syster och jag stretar vidare med huset i Linköping.

Fortfarande strösaker som skeppas till auktion. Våra saker ligger i ett lager i väntan på försäljing. Varje gång vi kommer dit har de stuvats om och hamnat på ett nytt ställe. Huga vilken knölig buisness auktioneriet verkar vara. Våra grejer kommer inte till försäljning förrän i oktober.

Granne med auktionsfirman är en verkstad där några entusiaster mekar med sina racerbilar.

Så här såg auktionsbråten ut vid senaste lämning. Suck. Vad trött jag är på prylar. Vill bara blunda.

Storasyster kontrollerar att de märker våra grejer med rätt nummer. Hon tror att det mesta är värdefullt. Min gamla Monark? Näe!

4 kommentarer:

Kesu sa...

Jag älskar såna här vardagsreportage. Just i morse när jag var ute med Lelle R njöt jag också septembermorgondimman. Sedan bröt solen fram och speglade sig i de tusen vattenpärlorna någon slängt ut över allt grönt. Fantastiskt vackert!

bokhyllan sa...

Men vad är det för något till vänster om trädet?

Karin på FOX sa...

Kesu och Ting och Tankar: Tillbaka till civilisationen och normalt internet kan jag äntligen läsa era kommentarer... och också få ro att njuta mer av septemberdimmor.

Till vänster om trädet? ... Badstenen flyter likt ett UFO i morgonskrud.

bokhyllan sa...

Ååå, det hade jag aldrig kunnat gissa!
Ha det fint.