torsdag 18 februari 2010

Pauslek - jobbflykt

Jag har arbetskväll på jobbet, men kunde inte hålla mig från att titta runt på era bloggar. FrånMiras mirakel hamnade jag på A Polarbears Tale. Där finns en massa fina gamla målningar. Då kunde jag inte låta bli att göra några hundkollage, såna som jag provade att göra när Christina på Stribergs station och jag delade ateljé och hon gjorde en hel rad kollage med sina och andras hundar. Dem har man tidigare kunnat njuta av på hennes hemsida, men tyvärr har den sidan kommit bort på grund av att Telia dragit in alla sina gamla webutrymmen. Jag saknar verkligen Christinas alla roliga bilder och hoppas att vi kan få se några repriser på bloggen framöver. Här är i alla fall mina två jyckar i fransk utstyrsel.

Muffa, den gamla damen. Muffafotot har min kollega Cilla Johansson tagit, när hon var hundvakt för ett par år sen.


Ylle som sömmerska blev inte riktigt lika lyckad... men jag visar den ändå. Ylle var på modellcasting i våras och blev fotograferad av Lucia Kangur Röed.

6 kommentarer:

Emma R sa...

Vilka fina bilder Karin!

/Emma R

Emma R sa...

Glömde att berättade jag var och förkovrade mig i akademisk ridkonst! Det var super häftigt! Bloggade om det för några dagar sedan! :-)
Kram!

Karin på FOX sa...

Emma: Jag såg dina bilder. Jättefina! Nu har jag kommenterat hos dig. Kul att AR börjar vinna mark.

Lisette sa...

Både du och Christina är suveräna med era bilder!

Eva H-höjden sa...

Jaså Ylle har gjort modellcasting där, hur kom det sig? och vad gjorde ni? Jag har varit med på Tina Röeds kurser och fotat - javisst ja, du mötte ju oss när Balzac hade varit med om filminspelning på Kat.bangata 2006 ;-)

Karin på FOX sa...

Eva: Jag gick i våras för att titta på "Hundens och hästens dag" på Öråkers gård här i Kungsängen. http://www.caroladyrssen.se/ Där, på Öråkers gård, i Ladan, delar min kompis konstnären Anne Hansson ateljé med Lucia Röed. Det pågick modellcasting för fullt, så jag åkte hem och hämtade en lurvig och otrimmad Ylle. Jag har fått en CD med massor av bilder, men ännu inte valt ut de jag vill ha högupplösta. Men jag har fått hennes godkännande till att leka med bilderna på webben.