måndag 25 oktober 2010

Öppna förskolan

Idag är jag mormor hemma i Kungsängen. Krumelurens pappa Junior är "shaper" och bygger vågsurfingbrädor. Han har sin verkstad i vårt uthus och nu är det högsäsong. De tuffa surfarna utnyttjar höstvindarna vid havet i Nynäshamnstrakten. Det sliter på surfbrädorna och många behöver lagas. Det lär finnas en sten ute vid Torö som kallas Juniors sten... när surfarna krockar med den får Junior mer jobb. Så nu har den lilla familjen bott här hos oss några dagar.
I morse gick vi till öppna förskolan, Krumeluren och jag. Det är en fantastiskt bra inrättning. Alldeles gratis. Krumeluren har varit där en hel del, men idag var första gången för mig. Jag blev runtvisad av en snäll förskolelärare i de olika lekrummen. Har man med mat finns kylskåp och ett litet kök. Halv elva börjar sångsamlingen varje dag. Idag var det rytmik. Kuuul. Men det tar på krafterna att leka med alla barn. På hemvägen hann vi bara gå 100 meter innan Kanelbullen somnade.

Då hämtade jag Ylle och tog en barnvagnstur neråt Mälaren. Där hade de vitkindade gässen sångsamling vid stenskramlet.

1 kommentar:

Emma R sa...

va kul med Juniors sten! Gullig kanelbulle också! :-) Kram.