fredag 19 mars 2010

Kul på jobbet

Jag har fått ett dunder-uppdrag. På 6 veckor ska jag göra 300 bilder. Det är nog min ADHD-personlighet som gör att jag glatt tar ett sånt jobb. Bilderna ska bli ett undervisningsmaterial till barn med hörselskada, som ska träna på teckenspråk. För att klara det har jag insett att jag två gånger i veckan måste sova på ateljén.
Här är ett exempel på vilka bilder som ska göras: Verbet "Leka" och meningen: "Hunden leker med en sko".
Det blev vår gamla hund Pazer, föregångaren till Ylle och Muffa, som pluppade upp i minnet.

Nu håller jag på att skissa på 200 substantiv. Som lejon, elefant och giraff. Därför är jag glad att vi varit på safari i Krugerparken! Jag har en hel skatt av bilder i datorn, som jag nu har användning för.

Så här tjusigt åkte vi omkring en vecka, med egen chaufför/viltvårdare och en duktig tracker. I en fantastisk jeep med behaglig fjädring rullade vi runt på jakt efter storvilt.

Längst fram satt Trackern. Han var otrolig på att se spår och hitta både stort och smått.

Ett par lejonynglingar.

De struntade fullständigt i oss, så länge vi satt i bilen.

En annan liten lejonfamilj.

Den här unga elefanten båste upp sig och blev faktiskt lite hotfull.

Varje morgon regnade det. Därför är den här lilla elefanten så blank och fin.

Stilig giraff eller hur?
Nej, nu måste jag fortsätta jobba. Än så länge är det roligt, men vi får se vad jag tycker om en månad.

5 kommentarer:

Lisette sa...

Grattis till jobbet och än en gång: lyllos dig som hade en sån fin resa!

Kesu sa...

Jättegrattis! Vilket roligt uppdrag! Dessutom viktigt! En perfekt kombination. Du kommer att fixa det finfint!

Tack för bildresan till Kreugerparken. HAr aldrig varit där, men skulle vilja.

Christina sa...

Det låter som ett riktigt roligt jobb, men jisses vilken tidspress!
Varmt lycka till!

Eva H-höjden sa...

ahhh vad nära lejonen var!

Emma R sa...

WOW vilket jobb! Låter jätte kul, men stressigt som Christina sa.

Lycka till och måla så fingrarna glöder :-)

Sov gott på söder Karin
Kram Emma R