onsdag 20 augusti 2014

Jalmar jägaren

Sitter och jobbar i den sena timman, när Jalmar kommer och jamar. Det är nåt han vill visa! En nyfångad sork. Jag belönar med en extra portion blötmat. Duktig katt!

 Min rumpa är fortfarande öm efter helgens ridläger. Efter en sommar utan ridning tar det på mjukdelarna att rida två lektioner om dagen i tre dagar. I vintras när jag satt och surfade på nätet hittade jag att Åtvidabergs ridklubb hade ridläger. I ett snabbt infall klickade jag in och anmälde mig.
Tänkte att det var spännande att se hur ridskolan nära mitt sommarviste var.

 Det blev en fin helg! Mysigt stall med fin stämning. Bara tre deltagare på lägret gjorde det extra trevligt. Tyvärr tog jag inte något foto på min fina häst Stjerne. Jag hade fullt upp med allt nytt.

 Här fick vi en lektion i longering. Det var intressant. Sånt missar man när man bara rider sina vanliga ridlektioner.

Gruppflätning på gång hos stallgänget.

Inga kommentarer: