måndag 24 oktober 2011

Lunchrast i hösthagen

Nu är Ylle i en höglöpsperiod. Då föredrar jag att ta bilen en bit när vi tar långpromenaden, för att inte lägga ut frestande luktspår till traktens hanhundar.

 Idag for vi till Örnäs. Det är ett stall med islandshästar. Vi vill ju ha något intressant att titta på när vi stretar fram i höstrusket.

 Tyvärr var caféet inte öppet ännu.... men vi hade tur ändå. Det var dags för hästarnas lunch. Här kommer en liten actionfilm.


Det är verkligen höstkänsla nu. Skymning mitt på dagen.

Stallbyggnaderna är så vackra. Jag älskar gammalt tegel. Det blir en så levande yta.



Alldeles intill ligger Örnäs Herrgårds juicefabrik. Där ser ut att produceras för fullt.

2 kommentarer:

färgtrappan sa...

Åh, dessa små urstarka och vackra isisar! Jag saknar dem. Jag saknar Kolbrún, vårt vackra islandssto vi sålde förra hösten när dottern skulle börja plugga. Men hon kom till en ny familj och fick det bra, vår härliga Kolan med de snälla bruna ögonen.

Härlig film och plats :)

Ha det gott /maja

Karin på FOX sa...

Färgtrappan, Ja, det är härligt tuffa små hästar. Jag har bara ridit islänningar några få gånger, men gillar dem mycket. Synd att ni inte kunde behålla er Kolbrún.