tisdag 11 oktober 2011

Jag blir brädmålare

Krumelurens pappa gör vågsurfingbrädor. Han skapade en "costum made" surfbräda till en av barnens kusiner, Marc, när han fyllde år för ett par veckor sedan.  Nu har Marc funderat ut vad han vill ha för dekor på brädan. Det är här jag får hoppa in som brädmålare, med Krumelurens pappa som stöd. Det är min andra bräda. Den första målade jag till Marcs tioårsdag för några år sedan, men den har han nu vuxit ur. Det är drak-brädan längst till höger på den här bilden.


I söndags målade jag undersidan på den nya brädan. Marc hade gjort en skiss på en haj. Bilden på "tube-vågen" målade jag med inspiration från en annan surfbräda. Här kommer en liten film.

3 kommentarer:

Emma R sa...

vilken härlig film!
Kram Emma

Oljekritan sa...

Vilken jättefin och mysig film...//Karina

färgtrappan sa...

Åh så glad jag blev av denna lilla fina film :)
Tack för det!