måndag 28 mars 2011

Vernissagerunda

Bloggvännen Helena med bloggen Apart from my Art hade vernissage i lördags. I ett litet gårdshus på Floragatan i Stockholm, som på vardagarna är lunchrestaurang hängde bilderna väldigt fint. Jag var så upptagen med att titta på akvarellerna att jag glömde fotografera, men jag visar den fina akvarellen jag köpte. "Oaxen".
Kul att träffa Helena och hennes familj och framför allt se bilderna i verkligheten. Jag gillar hennes friska sätt att måla. Vill ni se mingelbilder och fler fina akvareller kan ni titta på Helenas egen bloggrapport.
Sen unnade somliga av oss en fika på Sture.
 Intill vårt bord hittade Krumeluren ett fint utkikshål i lagom höjd. Härifrån hejade han på alla kunder som kom och gick.
 Lite parklek ute i vårsolen, innan vi fortsatte till nästa vernissage.
 Krumelurens morbror Jocces syster Sanna, har öppnat en liten butik vid Nockeby torg. Hon kallar den We the People. I lördags var det invigningsfest.
Sanna är makeup-artist och sminkar skådespelare vid filminspelningar. Hon jobbar ofta i USA och är bortrest långa perioder. I sin butik har hon samlat ekologiska hudvårdsprodukter hon vet fungerar bra. Jag köpte en braförallt-kräm som Madonna brukar använda, vad sägs om det?!


Sanna med en av de kortaste kunderna för dagen.
Förutom hudvårdsprodukterna, fanns teer, fina inredningsprylar och andra oemotståndliga ting. För både stora och små. Jag rekommenderar ett besök!

3 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Kul att ses i lördags Karin, och roligt att du la upp Oaxen här, kändes ovant att se den i en annan blogg än sin egen:)

Kram Helena

bokhyllan sa...

Vacker tavla du köpte!
Kram.

Lisette sa...

Vilken duktig akvarellist hon är din kompis! Jag rusade till hennes sida, men jag blev avbruten och fick stänga ner datorn innan jag hann kommentera hos henne. Men det ska jag göra nu! Förresten måste jag komplimentera ditt fina filtbroderi! Toppen!