torsdag 17 mars 2011

Broderiet får form

 Min keltiska krumelur är färdigbroderad. Nu gäller det att få till något användbart av den. Det blir en liten väska att ha sygrejer i.
 Så här ser den ut nu, med locket uppfällt. Tanken är att få plats med några trådrullar, kanske en liten sax och en klump bivax i väskan. Nålarna får sitta på den trekantiga fliken.

Undersidan av locket ser ju inte så kul ut, så jag funderar på att fodra den med vinrött linne, som jag har restbitar av.

Sedan återstår att klura ut ett sätt att låsa locket. Kanske med en snodd eller en knapp.
 Under nålfliken sitter ytterligare en trekant. Där ska jag sätta mina skinnålar. De har ju skarpa kanter, så det är bra att de sitter skyddat.
Jag köpte grå, röd och svart vadmal på syfestivalen. Sidstyckena blev svarta. Hoppas nu att vadmalen är tillräckligt filtad för att klara sig ofållad.

9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Oj, vilken trevlig blogg du har. Nu blir jag hantverkssugen som bara den...
Dig tänker jag följa:)

ha en jättefin lördag!
Karin på Pettas

Karin på FOX sa...

Karin, Välkommen! Trevligt att se dig här:)

Maya sa...

Va pysslig du är! Den blir jättefin! Smart dedär med skinnålarna. Ska bli underbart att ses idag! puss å kram

Lisette sa...

Så påhittig och händig du är!!!! Jättesöt liten väska. Men jag skulle nog sätta en lång axelrem på den och ha den som liten väska/förstorad portmonnä, bara för att stolt visa upp den!
Synd annars. Det blir ju inte så många som får se den.

Karin på FOX sa...

Maya, pysslig var ordet. Smiter från tråkigare plikter.

Lisette, Jag är ingen handväskemänska. Funderar på att göra bältesväska av den... om jag skulle få tillfälle att klä ut mig till medeltidstant igen.

ArtSparker sa...

Karin, this is lovely.

bokhyllan sa...

Vacker!

Karin på FOX sa...

ArtSparker, Thanks!

Ting o Tankar, :)

Mira sa...

Så fiiin den blev!!! :)