fredag 24 december 2010

Vilken julafton!


Emma och Nisse sjöng tvåstämmigt, ackompanjerat av brasans sprakande. Morris kom loss ordentligt och steppade så golvtiljorna gungade. Till och med Gumman rycktes med i dansen.

Emma hade fått en klänning som Gumman sparat sen sin ungdoms dagar. Nisse tyckte att hon var den vackraste mus som någonsin funnits och kunde inte se sig mätt på henne.

Kvällen var så magisk att ingen tyckte att det var det minsta underligt att Gumman bjöd på färska jordgubbar mitt i vintern.


Lucka 24 i Fox Magiska Adventskalender.

GOD JUL allihop! Hoppas att ni får en lika fin helg som kalendermössen.

7 kommentarer:

em sa...

Tack för dem makalöst fina, och spännande kalendern!
En riktigt god jul
önskar,
Margaretha

Kesu sa...

Se det var en riktigt vacker julsaga! Tack för den! Jag har följt alla dagar med spänning stor. Nu på finaldagen fnittrar jag förtjust åt den steppande Morris.

Hoppas alla möss samt du och Ylle får en skönt jul. Får hon en skinksnutt utan fett och griljering? Det hoppas jag :)

Christina sa...

En riktigt God Jul önskar vi på stationen både dig, de dina och alla kalendermössen!
Tack för en jättefin magisk julkalender :-)

Tuvstarr sa...

Har just efterläst din rolig och mysig (eller musig) julkalender, vilken underbar idé!
Ha en bra fortsättning!

Eva H-höjden sa...

FEST!!

Karin på FOX sa...

Tack, tack alla läsare och kommenterare för all uppmuntran! Det var lite tungt i början när jag i år blev ensam om att göra kalendern på Fox. Men med era kommentarer, namnförslag och stöd och hjälp från dotter Maya, fick vi ju ihop historien till slut.

God fortsättning på er allihop!

bokhyllan sa...

Tack för din fina julkalender!
Min dotter har också läst den och tyckte mycket om den.
Roligt med alla detaljer i bilderna!
Önskar god fortsättning. Kram.