måndag 29 september 2014

Svamptur med tjuvgods

 Lika glad som jag är för kantarellerna vi hittade är jag för alla vackra och märkliga svampar vi inte tog. Den här skulle kunna vara hämtad från en Elsa Beskow-saga.

 Lisa tog mig till nya svampmarker i Salemskogarna. Hon hade varit där en gång tidigare och markerat ett svampställe i mobilkartan. Lite fusk kan man tycka. Väldigt fin skog kom vi till ändå.


 Lunchpaus i sagoskogen, det är så man laddar energi inför höstmörkret som kommer.
 Vi hittade inte jättemycket. Många var små, så om nån vecka kan det vara bättre lycka, men dagens uppgift att plocka tillräckligt för minst en kantarellpaj till Krumelurens femårskalas på kanelbullens dag lyckades vi med.

 På tillbakavägen hittade vi detta kassaskåp uppbrutet och dumpat. Sånt sätter fart på fantasin.


3 kommentarer:

Mira sa...

Oj! Ja, det kan jag förstå. Jag undrar vem som blivit av med skåpet, vem som tog det och vad som fanns i. Hoppas det var tomt! Tji fick ni!

Pysselfarmor sa...

Verkligen Elsa Beskow bilder du tagit! Fina!

boy sa...

I think this article is useful to everyone.
แทงบอล คู่ คี่ คืออะไร