fredag 8 november 2013

Svamp!

Fastän jag är försenad med mina korsordsbilder tog jag mig en svamppplockardag. Jag får kompensera i helgen.
Lennart och hans bästa kompis Berra var på väg mot värmen i Miami. Berras fru Noi och jag släppte av dem på Arlanda och for sen direkt mot skogen och svampen.


 Åkersbergahållet, jag skulle inte hitta tillbaks hit ensam. Noi plockar svamp här regelbundet.

De senaste dagarnas regnande har väckt  trattisarna till liv.


 Men också några gulingar!!!!


 Noi ångar fram som en "tracker": Häl Karin stola fina! Häl, häl !


 Många fina som jag inte plockar också.


 Dagens fångst för min del. Mest trattisar, ett tiotal gulingar och lika många bleka taggisar. Mums!

Noi är en svampexpert. När jag är med henne hittar jag ALLTID svamp.

6 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Måste fjäska med Husbonden så han ger sig iväg till skogen imorgon! Trattisar är favoriter!

Unknown sa...

Åh va gott!!!!

Karin på FOX sa...

Renée, Gillar du inte att lufsa i svampskogen själv? Bra träning. Idag har jag träningsvärk efter allt knäböjande och uppskuttande.

Lisa, Det lär finnas svamp kvar i frysen när du kommer hem.

Karin sa...

Hej Krumelurer och streck:)
Jag blev nyfiken på din blogg och ser att vi har en hel del gemensamma favoritbloggar. Härliga bilder från svampskogen!

Karin på FOX sa...

Karin, Välkommen!

Unknown sa...

Åh jag vill också plocka trattisar! Själv plockar jag bara två sorter, murklor på våren och äggsvamp på sommaren. Tyvärr så ska man överhuvudtaget inte äta murklor men det är ju så gott.