onsdag 21 augusti 2013

Augustikänsla

Varje år vid den här tiden blir jag lite melankolisk. Plötsligt märker jag att naturen tystnat. Fågelkvitter och insektssurr har upphört. Vinden friskar i och lövträden susar, som om de hyssjar på oss.
 Jag och Ylle är ensamma på landet. Den här sommaren har varit intensiv och jag har inte haft tid eller energi att blogga, eller ens läsa era bloggar. Vi har haft många gäster i omgångar. Kul och härligt, men nu pustar jag ut, får tid att jobba ifatt. Här kommer några foton från vår morgonpromenad.

 



4 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Kan till och med tycka att det blir ett annat ljud av vinden i granskogen på hösten.....men inte än!

Karin på FOX sa...

Renee;
Nej inte än. Jag försöker hålla kvar i sommaren ett tag till.

Mira sa...

Tack för att jag fick följa med på er morgonpromenad!

em sa...

Höstsuset kom plötsligt - sommar ena dagen och höst (OK, sensommar) nästa.
Måtte nu hösten förbli så här fin!
Margaretha