tisdag 9 april 2013

Gatukonst

Än ska ni inte tro att det är slut med bilder från Australien. Idag laddar jag med en bildsvit från en bakgata i Melbourne. Jag vet inte om det här är "lagliga väggar" men jag skulle nästan gissa det. Det syns att konstnärerna haft gott om tid på sig. Jag hoppas att ni ska titta, njuta och bli glada, för det blir jag av de här bilderna.












Enda bilden från en annan gata får bli slutbild. Här var det inte fullklottrat. Fast jag kan tycka att det var onödigt att rita på ett rent och fint gammalt hus, kan jag inte låta bli att tycka om det lilla monstret.



3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag upptäcker någonting nytt för varje gång jag skrollar ner och upp för att titta på allt igen. Tack för trevliga inlägg från Australien. Hoppas det är skönt att vara hemma igen och njuta av den annalkande våren!

reneesfotoblogg sa...

Om all graffitti var lika vacker som den på översta bilden så kan jag acceptera men för det mesta är det groteskt och med texter som jag aldrig lyckas läsa........

heidi sa...

sk tags är bland det fulaste jag vet.

men det händer att jag ibland tycker att graffitti bara kan beskrivas som konst - förgänglig konst:)