tisdag 6 november 2012

Klossarna


Den absolut bästa leksaken jag har är klosslådan. Min pappa Tårtan lät såga upp bitarna i exakt en halv tegelstens storlek. Det gör att de är suveräna att bygga med. Två bitar på "flatan" blir lika höga som en bit ställd på kant. Och två bitar på kant är lika höga som en bit ställd på högkant. Det blir oändliga möjligheter.




De av mina gamla bilar som överlevt mina och mina barns hårdhänta lekar, får också komma till glädje igen.


Den gamla Mercan har förlorat sin förare i någon sandlåda, men i övrigt är den i fin form.

Här är en annan favorit.

Tigern blev sugen.

Tigerns mamma...

... och mormor, ser mer galna ut än vanligt.


3 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha ja vi ser verklineg galna ut! Vilken fin film med gnol och prat! Tack! :)

heidi sa...

familjen katt:D

vilken trevlig eftermiddag ni ser ut att ha haft:)

färgtrappan sa...

gamla leksaker = bästa leksaker, vackraste leksaker
å fina galna tigrar :D