torsdag 11 augusti 2011

Fil-animation på Urkult

Urkult är så mycket mer än en musikfestival. Det finns varje år en massa kurser och aktiviteter för både stora och små. Några av vårt gäng gick på Bollywood-dans och andra på Djembe-seminarier. Om ni sett min film om Barnens Urkult såg ni lite av "Caféz" som Krumeluren och jag var på. Det leddes av skådespelare och musiker. Jag hade tyvärr inte kameran med på det första passet, men då var vi med och spelade Shakespeares Stormen. Barn från under året till kanske tio-årsåldern leddes av skådespelare och musiker att göra en fantastisk föreställning i duggregnet utanför cirkustältet. Jättekul!


Jag hade ju spetsat in mig på att lära mig animera i filmjölk. Lisa hängde också på medan Krumeluren sov middag. Maria Lagerborg visade oss hur man gör. Våra filmer kommer så småningom att kunna ses på Urkults hemsida. Här kommer ett litet bildspel om vår animationsverkstad.


Inga kommentarer: