lördag 30 juli 2011

Snart åker vi!

På tisdag beger vi oss norrut mot Urkulfestivalen! Det är en bit att åka, så vi kanske gör en övernattning på vägen. Krumeluren gillar inte att sitta fast i bilstolen särskilt länge.
Längtar!
Här kommer några bilder från 2006. Jag har de flesta av mina foton på en hårddisk hemma, så de här bilderna från min hemsida får duga som försmak på årets Urkult.

Festivalen börjar på torsdagskvällen med Eldnatten. Festplatsen ligger vackert med utsikt över älven. Runt om sitter tusentals förväntansfulla på grässlänten ner mot stora scenen.


Nere vid Nämforsen kan man se de här fantastiska hällristningarna. Förutom alla spännande konserter finns mycket att göra. Jag brukar alltid försöka komma med på någon historisk exkursion. Sen finns en massa workshops med musik, dans, poesi och annat. Vad sägs om en kurs i filmjölksanimation?

1 kommentar:

olgakatt sa...

Det låter verkligen urkul! Jag förstod ju att det var ett stycke norrut det hela äger rum men det tog ett antal klick och en stunds googlande innan jag hittade att det är i Sollefteå kommun!
Som så ofta är man så inne i sitt eget när man gör hemsidor att det ibland faller bort var man befinner sig i världen;)
Jag får ibland mejl om tilldragelser med en gatuadress men ingen ort!Fast då kan man oftast förutsätta att det är Stockholm...
Att det finns något utanför tullarna har ju vissa ingen aaning om, haha.
Ha urkul på Urkult!