söndag 25 maj 2014

Europavaldag

 Jisses vad det växt sen sist vi var på landet. Jag började och Lennart tog över gräsklippandet av ibland midjehögt gräs

 Äldsta dottern Lisa är mycket engagerad i europavalet. Hon har stått i valstugor för Fi i Skärholmen, Liljeholmen och vid Hötorget. Nu vid valhelgen när vi åkt till landet ville hon såklart ta ett pass vid vallokalen i Åtvidaberg. Jag följde med som supporter och fotograf.

 Även i lilla Åtvid finns folk som överväger att rösta på Fi. Lisa var den enda representanten som stod utanför vallokalen i centrum. Många gav henne positiva kommentarer.


Medan jag väntade på Lisa, försökte jag hitta intressanta fotouppgifter. Lisa tipsade mig om ett hål i ett träd en bit bort. Jag satte mig att vänta.


_Ett kajpar visade sig ha hålet i besittning.


 Bra övning för mig, fototekniskt. Mottljus, tidval, rörelseokärpa.....



Sen övergick jag till bina på torget.


Jalmar är äntligen fri!!! Efter åtskilliga veckor av husarrest med tratt, verkar det som att hans framben har läkt som det ska. Han residerar i "RÖDA HUSET" medan vi den här helgen alla bott i "vita huset". I röda huset har jag min ateljé, så när jag kommer och jobbar blir jag överöst med kontaktsök och kärlek. Finns det några stavfel i detta inlägg skyller jag på Jalmar.


  Efter en dag utan mamma är Krumeluren leksugen. Upp på lekstugetaket.


Mormor, får man kissa här? Jo det får man.


Inga kommentarer: