söndag 13 april 2014

Kul med Macro

 Jag köpte två objektiv till den nya kameran. Idag lekte jag med Macroobjektivet. Ett 70 mm SIGMA. Det är så kul att komma riktigt nära. Övar mig på snälla blommor som står still i solen. Nu längtar jag efter anstormningen av bin, humlor och andra rörliga motiv.


 Objektivet fungerar också att fota med på lite håll. Här är Ylle på sin stoppsten på hemmarundan. Såna platser är praktiska att ha när hunden springer lös. Även om hon är långt före mig, väntar hon troget på stenen tills jag kommit fram. Belönas med torkad lever.

Frisyren är just nu i stort behov av ett bad och en ansning tycker jag, men där är vi lite oense Ylle och jag.

2 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Ett litet tips: insekterna, i synnerhet humlorna är väldigt saktfärdiga på morgonen. Man kan faktiskt klappa dom lite försiktigt. Då är det lättare att fånga dom på bild.

Karin på FOX sa...

Renee, Tack för tipset! Det där med morgonen blir besvärligt, men klappa kanske jag klarar av:)