måndag 8 juni 2015

Knarvel och fönster

 Nu har jag äntligen målat dörren och satt dit en knarvel på den lilla kiosken vid Risten Lakvik Museijärnväg. Knarvelgubben täljde jag av ett vedträ. Oftast täljer jag i ene och då oljar jag bara in mina saker, men när jag nu hade en björkbit kunde jag inte låta bli att måla den.

 Pennorna som stått utanför Fox ateljé på Katarina Bangata har fått flytta med till Lakvik. De får samsas med några smultronplantor. Fönstret kom på plats idag. Det före detta hönshusfönstret har fått fina glas från Clason Glas på Södermannagatan i Stockholm.

Nästa gång vi kommer hit får jag måla innerväggar och hyllor vita och fixa en bättre disk vid säljluckan. Kanske hinner jag med att bygga luckor och spika på knutar också. Det är mycket pill med ett litet hus.

2 kommentarer:

Herr Stömell sa...

Nästa gång jag kommer till Lakvik ska jag beundra ditt verk på plats. Hann inte med det i söndags.

Pysselfarmor sa...

Vilken fin knarvel!