fredag 15 juni 2012

Bryggartäppan invigd!

Så var det äntligen klart för invigning av lekplatsen i Bryggartäppan. Trängsel och feststämning!

Bland invigningstalarna fanns ingen mindre än Björn Ranelid.
 
Men barnen gillade Clownen Manne bättre!  

Våra vänner Bockarna Bruse från Stora Blecktornsparken var också på plats dagen till ära.


Nu öser jag bara på med bilder. Det blev lite för trångt för Ylle och mig, så vi smög iväg till jobbet.


Här fanns jycklare, positivhalaren Jan-Evert och den galne eldslukaren Magnus.


På kvällen, när vi var på väg hem från ateljén, var parken fortfarande full av barn och vi  stannade till för att njuta lite mera.

Här bor Per Anders Fogelströms Henning och Lotten med sina barn.








Något jag gillar är att det inte är en perfekt parkanläggning med gräsmattor och gångar. Här kan i stället fantasin flyga vart den vill. Säkert finns mycket att göra sig illa på och nässlor här och var, men så blir det ju också en liten bild av hur det såg ut här på Söder för inte alltför länge sen.























6 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Nu kan man bara hoppas att föräldrar och barn har förmågan att uppskatta och vara aktsamma så det finns kvar länge, länge.
Sedan kan jag inte låta bli att tänka på när jag själv var barn. Då fanns allting sådant här men "på riktigt" när jag var på landet på somrarna hos mormor och morfar.

Christina sa...

Jag läste om det i DN, jättekul att få se fler bilder från den fd lite sunkiga parken. Toppenidé och vilket suveränt utförande!

Karin på FOX sa...

Renee, Man kan ju alltid hoppas! ...och de riktiga miljöerna som många av oss gamlingar minns erbjöd ju såklart än mer spännande möjligheter för fantasin. Och så fick man ju hitta på egna saker att roa sig med.

Chris, Det har varit fullt av ungar sedan parken öppnade. Och inte en enda A-lagare vad jag kunnat se. Men de kanske dyker upp i skymningen och myser i de små husen om det regnar. Parken är till för alla som han från lekplatsbyggarna sa.

Cilla sa...

Men å så FINT det blev!! Maja och jag får snart ta en utflykt dit. Kanske får man komma förbi på en Fox-kaffe när man lekt klart? ;)

Karin på FOX sa...

Cilla,
Vad kul att du tittade hit!
Ja det blev verkligen fint. Varenda gång jag går förbi är det många barn och föräldrar där och leker. Hoppas parken håller länge, för det tar väl nåt år innan Maja blir springmogen och kan busa där.

Jag missade ju när ni kom på besök och längtar efter att träffa er!

Pysselfarmor sa...

Vilken fantastisk park! :-))